Nejsladší snídaně

06.06.2020

Sladká snídaně = sladké ráno

Asi Tě nepřekvapí, že já - Cukřenka - jsem závislá na sladkém. A jestli jsem na něčem závislá ještě víc, pak jsou to snídaně. Nic totiž neudělá mé ráno tak krásné jako skvělá sladká snídaně. I to pondělní se tak stává mnohem snesitelnější. A protože nejsem výživová poradkyně ani lékařka, mé stravovací pravidlo je velice jednoduché - vyváženost. Když mám sladkou snídani, vzdám se dezertu ke kafi.

Obecně mám ráda, když si snídani mohu nachystat i na několik dní dopředu a pak v inkriminovaný okamžik ještě se slepenými víčky jen zašmátrat rukou v lednici (to ale rozhodně neznamená, že se hodlám nějak odbývat). A protože nikdo z nás nemá rád nudu, přináším krabičkové i minutkové ranní slaďárny. Inspiruj se!

Zaprvé - něco jako tiramisu

Něco jako tiramisu je něco jako tiramisu, ale s tiramisu to nemá nic společného. Přesně tak. Je to trochu jiná ovesná kaše s tvarohem a jogurtem. Perfektní do sklenice a vydrží až tři dny. No není to skvělé?

Na pánvi si na kapce přepuštěného másla osmahnu ovesné vločky a rozmačkaný banán. Nastrouhám k nim trochu skořice, všechno to na pánvi pěkně prohřeju a zaliju to spoustou vody. Vařím do naprostého změknutí ovesných vloček a vytvoření hustší kaše. Když směs chladne, nachystám si tři uzavíratelné skleničky. A teď přichází to kouzlo à la tiramisu. Do skleniček na střídačku dávám vrstvu polotučného tvarohu a směsi, většinou vyjde na pět vrstviček (tvaroh, směs, tvaroh, směs, tvaroh). Nahoru nasypu trochu kakaa a skořice. Právě díky tepelné úpravě banánu na začátku je směs supersladká i bez přidaného cukru. BOMBA!

Zadruhé - "domácí termix

V naší kuchyni nejpopulárnější varianta - naučil se ji připravovat i můj manžel a to už něco znamená. Domácí termix je naprosto jednoduchá záležitost. V co největším kotli smíchám kopu tvarohu s menší kopkou jogurtu (cca 3:1) a obrovskou hromadou holandského kakaa (minimálně vrchovatá lžička na porci). Tuhle směs rozdělím do krabiček/sklenic a ráno zasypu ořechy a nakrájeným ovocem (nejčastěji jablkem, jahodami nebo hroznovým vínem). To mě nikdy neomrzí.

Zatřetí - kaše, kaše, kaše!

"Jsme ve vážné kaši."
"Miluji kaše, kaše nejsou nikdy vážné!"
(Jak je důležité míti Filipa)

Otrubová, ovesná, jáhlová, rýžová... Všechny připravuji jednoduše a de facto jedním jediným způsobem - na hrnek suchého dva hrnky tekutiny a vařit, vařit a vařit. (Bacha, chytá se jak hrom. Vše. A přetéká. Z hrnce je v cuku letu hrnečku, vař!)

Rýže připravená ve zředěné šťávě z kompotu a doladěná kompotovým ovocem. Jáhlová kaše s kapkou mléka a medu, nebo jen čisté ovesné vločky vařené ve vodě a navrch kanadské borůvky a javorový sirup. Rychlá příprava, nulová námaha. Jedinou nevýhodu shledávám v tom, že se nedá připravit dopředu (o instantních se ani nebudu zmiňovat, nezaslouží si to), ale jednou za čas jsem ochotná vařit i ráno. Stojí to za to!

(Speciální místo v mém srdci má samozřejmě kaše krupicová potřená máslem a posypaná vééélkou vrstvou Granka. Na některé věci prostě nikdy nejste dost staří.)

Začtvrté - Mixit to jistí

Téměř vždy mám doma svoji směs od Mixitu, která pomůže, když já už nemůžu. Není nic jednoduššího, než vyklepnout do misky tvaroh a zasypat ho libovolnou směsí. Kdo by ještě náhodou neznal tuhle tu naprosto boží službu z kdysi populárního pořadu České televize Den D, mrkněte na odkaz.

BONUS!!

Právě jsem odhalila (ano, sama se divím, že až teď) overnight oats. Drcené ovesné vločky smíchané s mlékem a co-dům-dá (kokos, kakao, protein, skořice, chia semínka,...) se na noc nechají odležet v lednici. A prý i na několik nocí. Myslím, že tohle se rozhodně dostane na seznam mých TOP záležitostí.

Slovo závěrem

Podobné receptury kolují internetem možná i víc, než je zdrávo, proto by mě ani nenapadlo vydávat se za autorku některé z nich. Mým účelem je navnadit Tě na další ráno a předat alespoň špetku z těch pro mě neodolatelných chutí o dům dál, kde třeba ještě nikdy nebyly. Jestli se Ti sběhla alespoň jedna slina, svůj úkol jsem splnila

Bože, dostala jsem tak strašnou chuť na sladké, že to ani nedokážu popsat. Tento článek připravuji na několik fází, abych mohla doplnit fotografie, původní text jsem psala něco po jedné v noci. Když jsem uždibovala z krabičky nachystané na ráno, utěšovala jsem se, že brzy už bude čas snídaně.

Cukřenka

© 2020 Vše, co mě tvoří, na jednom místě. Všechna práva vyhrazena.
Facebook, Instagram
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky